czwartek, 8 maja 2014

Wybiegnijmy nieco w przyszłość...

http://www.bereska.pl/
Przed nami, już praktycznie lada dzień, dwie stacjonarne aukcje numizmatyczne - 24 maja 2014 roku Antykwariatu Numizmatycznego Pawła Niemczyka oraz 7 czerwca 2014 roku Warszawskiego Centrum Numizmatycznego. Ja jednak chciałbym wybiec nieco w przyszłość i już dziś zapowiedzieć wrześniową aukcję młodej i dynamicznej firmy numizmatycznej Bereska Numizmatyka. Nie tak dawno firma obchodziła dopiero drugą rocznicę swojej działalności i już po tak krótkim czasie (jak na działalność numizmatyczną) coraz stabilniej umacnia swoją pozycję wśród polskich firm numizmatycznych.

Aukcja stacjonarna planowana jest 27 września 2014 roku w Warszawie. Przedmioty na nią przyjmowane są do końca maja 2014 roku. Jako, że jedną z idei i celów jakie przyświecają mojemu blogowi jest to, aby promować młode i dynamiczne firmy numizmatyczne, które dobrze rokują postanowiłem oddać kilka swoich monet na tę aukcję. Niech to będzie moja cegiełka do budowy nowej fali antykwariatów numizmatycznych.

W korespondencji z antykwariatem udało mi się dowiedzieć, że nie będzie to taka zwyczajna aukcja - typowa jak każda inna. Drążyłem temat dalej, ale niestety, nic więcej nie udało mi się wyciągnąć. Powiem jednak szczerze, że stwierdzenie "nie będzie to taka zwyczajna aukcja", zaintrygowało mnie i z pewnością będę śledził dalsze losy tej aukcji.


Apropos......


Odbiegając troszkę od tematu....... Z ogromną radością przeczytałem dziś informację, że Muzeum Miejskie w Suchej Beskidzkiej po raz kolejny otrzymało dofinansowanie na numizmatyczną działalność edukacyjną. Komisja ds Wspierania Społecznych Inicjatyw Edukacyjnych Narodowego Banku Polskiego pozytywnie oceniła projekt muzeum i wsparła go kwotą 30 000 zł. Od 5 maja do końca 2014 roku muzeum za te kwotę będzie kontynuowało numizmatyczną działalność edukacyjną wśród uczniów wszystkich poziomów szkół a także mieszkańców Miasta jak i całego regionu. To jeszcze nie wszystko...Muzeum kontynuuje budowę własnego gabinetu numizmatycznego w salach zabytkowego zamku. Placówka z otwartymi rękoma przyjmie od kolekcjonerów numizmatyków walory, które wzbogacą tworzoną kolekcję.

W jednym z kolejnych wpisów postaram się napisać nieco więcej nt. suskiej inicjatywy numizmatycznej, bo tak się składa, że 2 lata temu miałem okazję poznać pracowników tej placówki i powiem szczerze, że pierwszy raz widziałem tak zaangażowanych i oddanych muzealników......dlatego postanowiłem wesprzeć ich w miarę możliwości w ich "numizmatycznej przygodzie". Wy również możecie wesprzeć...Jak? o tym niebawem...

Więcej informacji: Muzeum Miejskie w Suchej Beskidzkiej



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz