środa, 14 maja 2014

Konkurs "Wydarzenie Historyczne Roku" rostrzygnięty

W dniu dzisiejszym poznaliśmy zwycięzców plebiscytu "Wydarzenie Historyczne Roku 2013". Wśród finałowej dziesiątki był również numizmatyczny akcent - Otwarcie Muzeum im. Hutten Czapskiego w Krakowie w wyniku realizacji projektu "Europejskie Centrum Numizmatyki". Niestety nie wygrał, ani nawet nie znalazł się na "pudle". Mnie specjalnie to nie smuci, bo instytucja ta mimo wygranej i tak doskonale sobie radzi i będzie radziła. Mnie ucieszyło najbardziej to, że drugie miejsce zajął projekt, na który ja głosowałem - Wykopaliska Archeologiczne na Reducie Ordona w Warszawie.

Od samego początku wiedziałem, że projekt ten będzie "czarnym koniem", który znajdzie się w pierwszej finałowej trójce. Zresztą o swoim wyborze pisałem we wpisie "Zdradziłem ... numizmatykę".

Staram się na bieżąco śledzić informacje związane z terenem Reduty Ordona. Stowarzyszenie Reduta Ordona stara się pielęgnować pamięć o wydarzeniu które tam miało miejsce. Trzymam mocno kciuki, aby to o co walczą, czyli prawna ochrona miejsca i godne jego upamiętnienie w końcu się ziściły. Mam głęboką nadzieję, że drugie miejsce w opisywanym plebiscycie spowoduje, że obiekt ten będzie jeszcze bardziej zauważalny dla urzędników, od których niestety (niestety dlatego, że wśród wielu jest wyraźny opór) wiele zależy.

Źródło: Muzeum Historii Polski

2 komentarze:

  1. A co z pańskim ,zakończonym ponad miesiąc temu konkursem?
    Obiecana dwa razy nagroda jednak do mnie nie dotarła.
    Pozdrawiam, Gerard.

    OdpowiedzUsuń
  2. najmocniej i szczerze przepraszam. Nagroda w ciągu kilku dni trafi do Pana.

    OdpowiedzUsuń