wtorek, 18 marca 2014

Dobra i jedna książka ...

Dziś u Domela103 zakończyło się kilka aukcji z ciekawą literaturą numizmatyczną. Poza sprawozdaniami Mennicy Państwowej z okresu IIRP, na które również polowałem ale nie upolowałem :), było kilka ciekawych pozycji dot. pieniądza Królestwa Kongresowego. Licytowałem kilka - niestety udało mi się ustrzelić tylko jedną a mianowicie "Skarb i Organizacya Władz Skarbowych " tom I 1815-1830. Książka wydana w 1907 roku bardzo szczegółowo opisuje cały system finansowy pierwszego piętnastolecia Królestwa Kongresowego (m.in przychody i rozchody, system budżetowania, system monetarny i w końcu finanse Król. Kongresowego okresu Powstania Listopadowego) i stanowi doskonałe uzupełnienie wiedzy stricte numizmatycznej. Mam nadzieje, że niebawem uda mi się zdobyć również II tom dot. tego tematu....
 
ps. to nad czym najbardziej boleję chyba to fakt, iż nie udało mi się kupić publikacji "Ceny w Warszawie w latach 1816-1914", ale będe szukał.
 
 

1 komentarz:

  1. Stara literatura jest w cenie, a jednocześnie tak ciężko docenić jej walory. Gratuluję zakupu.

    OdpowiedzUsuń