wtorek, 23 września 2014

NIech mi tylko ktoś powie, że przygotowanie prelekcji to banał ...

Niech mi tylko ktoś powie, że przygotowanie 45 minutowej prelekcji to banał ... Jeśli ktoś tak sądzi to proponuję, żeby sam przygotował. Aukcja firmy BERESKA NUMIZMATYKA już w najbliższą sobotę - mam tam wygłosić prelekcję pt "Jak świadomie budować kolekcję numizmatyczną", a jestem w totalnym proszku (tylko nie mówcie organizatorom, bo po co im psuć nerwy:):):) ). Niby mam już skończoną prezentację, ale dziś siadłem do niej i stwierdziłem, że jednak zrobiłbym to inaczej - "I od nowa Polska Ludowa". Połowa prelekcji do generalnej przeróbki. No niby mam jeszcze 3 pełne dni (od środy do piątku) no i dzisiejszy wieczór i noc na wprowadzenie nowej wizji, ale wraz z wprowadzaniem kolejnych poprawek dochodzą kolejne koncepcje i wizje autora. Ok, dziś i jutro jeszcze powalczę, ale od czwartku STOP i niech się dzieje wola nieba. 


Tak jak przed każdą prelekcją bardzo się denerwuję, ale trudno - raz się żyję.

Skompromituję się? Trudno się mówi.
Będzie się podobało? Będę bardzo zadowolony.

ps. aktualnie walczę z kilkoma slajdami o szumnym tytule "Moneta nie powinna być celem sama w sobie ...", czyli jak moneta może stać się przyczynkiem do poznawania historii, poszukiwania nowych informacji nt. elementów wchodzących w skład jej wizerunku etc. -

Teraz opisuję m.in 1 rublówkę z 1834 roku wybitą dla upamiętnienia odsłonięcia kolumny Aleksandra I w St. Petersburgu - czy wiecie że ponad 700 tonowa kolumna została wycięta z jednego wielkiego kawałka kamienia w Finlandii, przetransportowana do Petersburga specjalnie skonstruowanych okrętem i postawiona przed Ermitażem bez żądnej zaprawy? I stoi sobie spokojnie do dziś - byłem w zeszłym roku i widziałem na własne oczy. Uwierzcie mi, że tez byłem zdumiony. Podczas prezentacji pokaże Wam m.in. unikatowe ryciny z budowy tego obelisku...

To jest właśnie to - dla mnie numizmatyka jest przyczynkiem do dalszego poznawania całego tła historycznego związanego z daną monetą i  okolicznością z okazji której ją wybito. O tym kiedy tylko mówię, podkreślam to i będę podkreślał - numizmatyka powinna rozwijać naszą wiedzę nie tylko w zakresie samej numizmatyki ale także a może przede wszystkim historii.

ps. 2. zapomniałbym zaprosić - ale wtopa :) Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w aukcji oraz po aukcyjnej konferencji zapraszam na stronę organizatora - tam dowiecie się szczegółów. KLIKNIJ TUTAJ.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz