środa, 11 czerwca 2014

Nie Planuj !!! Plan przyczyną upadku ...

... takim tytułem można by spuentować pytanie jakie mailowo dostałem od jednego z czytelników w sprawie mojego bloga. Użytkownik zadał mi pytanie: Skąd czerpię inspirację do tworzenia kolejnych wpisów oraz czy mam jakiś plan działania rozpisany na tygodnie i miesiące? Początkowo pomyślałem, że może potencjalny "konkurent" :):):) próbuje wybadać teren i założyć podobną stronę. Ochłonąłem jednak i skończyłem z teoriami spiskowymi.



Wracając to tematu już na poważniej. Nie, nie mam jako takiego planu. Owszem jest kilka tematów, które mam w głowie, nad którymi równolegle pracuję i mam zaplanowaną ich publikację, ale w większości przypadków pomysły przychodzą mi spontanicznie. Inspiracją są najczęściej bieżące wydarzenia numizmatyczne lub równolegle prowadzone projekty numizmatyczne.

Doskonałym przykładem "spontanicznego działania" może być poniedziałkowy wpis (9.06.2014) pt. "Moneta, świadectwo historii...", w którym opisałem historię pomnika Aleksandra III z rubla pamiątkowego z roku 1912. W prezentacji na odczyt pt. "Ciekawostki z zakresu mennictwa Imperium Rosyjskiego", który mam wygłosić we czwartek 12 czerwca 2014 roku w Płocku, kilka slajdów poświęciłem na opis pamiątkowych rubli XIX / XX wieku. Poszukując materiałów dotyczących ww. monety natrafiłem na bardzo dużą ilość fotografii dokumentujących uroczystość odsłonięcia .... i niestety w kilka lat potem zniszczenia pomnika. Wgłębiając się dalej w temat znalazłem kilka ciekawych artykułów opisujących bardzo szczegółowo całą ceremonię odsłonięcia monumentu. To w zupełności wystarczyło żeby zrobić wpis nt. temat i pokazać, że numizmat nie musi być celem sam w sobie, ale stanowi doskonały punkt wyjścia do poznawania historii.


Obecnie zaczynam pracę m.in nad tematem dotyczącym monet, medali i żetonów koronacyjnych carów rosyjskich. Chciałbym aby powstała z tego obszerna prezentacja, która będzie dokumentowała nie tylko same numizmaty, ale będzie przyczynkiem do poznania ceremonii koronacji carów Imperium Rosyjskiego, które były ogromnym wydarzeniem organizowanym z wielka pompą i rozmachem.

ps. niebawem na blogu zostanie uruchomiona możliwość zapisania się do Newslettera Dziennika Numizmatycznego, w którym raz na dwa tygodnie będę informował Was o ciekawych wydarzeniach, wpisach etc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz